HE SOBREVISCUT...

 

 

-     Vaig néixer l’any 1928.

 

- Tenia 5 anys -m’assabento anys després-, que els nazis arriben al  poder.

 

-   Als meus 8 anys, comença la Guerra Civil a España (1936-1940),        morint   milions de persones i entre elles el meu Pare, que és assassinat per ser propietari de la seva Farmàcia.i només feia 10 anys que s’havia acabat la Primera Guerra Mundial (1914-1918) amb 22 milions de morts i apareix la Grip Española que mata 50 milions de persones.

 

La resta de la família aconsegueixen sobreviure , malgrat la guerra, l’epidèmia, inflació, la gana...

 

-  1940, tinc 12 anys i comença la Segona Guerra Mundial, que a acaba (1945) amb un saldo de 60 milions de morts i 6 milions de jueus en el Holocaust.

 

-   El meu País sobreviu malgrat la dictadura...

 

-  1952, comença la Guerra de Corea. El Món trontolla. Tinc 24 anys.

 

-  Puc ser Metge Ginecòleg i exerceixo amb èxit (perdó per la meva falta de modèstia)

 

-  En el 1964, els USA inicien la Guerra de Vietnam (acaba al 1975) i de nou el Món trontolla...

 

El meus Fills que van néixer al 1956 i 1959, pensen que els seus Avis i els seus    Pares no tenen ni idea del que és difícil la vida, però cal recordar-los, que...

 

...hem sobreviscut a varies guerres, catàstrofes, canvis de govern, assassinats, empresonaments, injustícies i, potser, a la Covid 19...

 

I, avui, ens trobem amb totes les comoditats del Món actual, en plena pandèmia  i la gent es queixa perquè és té que quedar-se confinada a casa, tenint a mà telèfon, internet, menjar, aigua corrent, cotxe, moto, e-bike...

 

Res de tot això n’havíem gaudit i malgrat aquella carència hem sobreviscut, mai    hem perdut el gust i l’alegria de viure i contar amb els Amics...

 

Ens queixem perquè tenim que guardar metro i mig del nostre veí, rentar-nos les mans i posar-nos les mascaretes!

 

Per seguir sobrevivint val la pena aquest sacrifici... he arribat als 92 anys amb el pes d’unes circumstàncies i les xacres de l’edat, que no les he buscat!

 

Però soc feliç. Gràcies Déu meu i als AMICS que m’escriuen.

 

 


 

                                                                  Enric SC

 

Comentaris