https://www.rac1.cat/internacional/20260627/356133/sis-espanyols-morts-133-desapareguts-pel-terratremol-venecuela-victimes-mortals-totals-senfilen-als-1430.html Veneçuela ens ensenya que les catàstrofes naturals maten més quan hi ha corrupció. No és només mala sort ni fatalitat geogràfica. És negligència acumulada, desviació de fons, contractes inflats, controls inexistents, cada incendi fora de control, cada inundació devastadora, cada terratrèmol, ...., sovint té una cadena de decisions corruptes al darrere. El cas de Veneçuela, em direu, és extrem perquè el col·lapse és visible, gairebé descarnat: estat capturat, economia destruïda, institucions buides. Hi ha remei? Sí, però implica costos reals: institucions que investiguin de veritat, encara que afecti poderosos transparència radical, no cosmètica sancions efectives, no simbòliques i una ciutadania menys resignada i menys disposada a “mirar cap a una altra banda” quan la corrupció és ...
- Obtén l'enllaç
- X
- Correu electrònic
- Altres aplicacions