El Joaquin Gimeno, publica una fotografia datada l’any 1906 del pont
de pedra que formava part del traçat de la carretera de Madrid a França.
Se li va posa el nom d'Isabel II, i substituïa
un pont anterior del segle XIV , que també era de pedra i es coneixia amb el
nom de Sant Francesc.
El projecte, realitzat el 1849, és
de l'enginyer Constantí German. Les obres es van començar el juny de 1850 sota
la direcció de l'enginyer Víctor Martí.
L'any 1852 les obres es troben paralitzades a l'alçada dels pilars.
L'any 1854 es reprenen sota la
direcció de Josep Maria Faquinetto, que va fer
variacions respecte del projecte
inicial, encarregant els fanals a una foneria francesa, fent-los més alts, i
substituint la base per la mateixa barana, barana que l'any 1926 va ser
reformada en base al projecte de Ricard Giralt
Casadesús (1884-1970)
https://www.tesisenred.net/bitstream/handle/10803/283704/trmgt.pdf?sequence=8&isAllowed=y
El dia 29 de juny de 1856 fou solemnement inaugurat.
Josep Maria Faquinetto , va ser l’autor del Far de Sant Sebastià de Palafrugell :
https://150elements.mnactec.cat/es/index.php/company/faro-de-sant-sebastia/
Sembla m’ha cridat l’atenció el mal costum castellà – que s’imposava “ manu
militari” de citar el nom propi i el cognom patern, evitant el cognom matern -,
si sabeu el cognom matern, i el lloc i data de naixement i traspàs dels enginyers, Constantí German, Víctor Martí, i Josep Maria Faquinetto,
agrairem que ens ho feu saber a l’email castellardiari@gmail.com , i
esmenaren aquest “ oblit”, que qualifico de menyspreu.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada
Exercint el seu dret de rèplica ens ajuda a contrastar la informació