POEMES DE TARDOR “ACOMIAD”

 


Commocionat, dolgut i descol·locat,

estic després saber-ne del seu traspàs.

El vérem conèixer d'infant,

a una cala familiar de Sant Elm.

Era una cala on

sempre ens reuníem els mateixos.

Hi havia una patuleia d'infants

que jugaven i nedaven;

entre ells el nostre fill Ricard,

la meva fillola na Teresa,

Aina filla  d'una amiga.

Eren de la mateixa quinta.

En Lluiset com li dèiem carinyosament.

En Pere, el seu pare ,

amb qui vàrem anar a pescar

algunes vegades, i

n' Antònia la seva mare, que

no li llevava l'ull de sobre

quan nedava.

Ambdós viuran un drama

que no el desig al meu pitjor enemic.

De fet no en tinc.

A l'escola municipal de música de Sóller

ens retrobarem després de quasi vint anys.

Professor de guitarra,

entusiasta i apassionat de la música.

Component del Grup Boc i havent

tret més d'un disc.

Una persona molt sensible,

que es feia estimar.

La trobada fou emotiva,

tot d'una ens reconeixerem i

ens donarem una forta abraçada.

No estava malalt en aquell moment.

Avui, que escric aquest acomiad

fa quatre mesos  que el meu germà Xim

va partir.

Un càncer que no va poder vèncer

com en Lluiset.

Aquest any 2020 ens està posant a  prova.

Unes proves duríssimes.

Espero que quan acabi,

s'obri una porta a l'esperança.

Ells descansaran en pau

i nosaltres haurem d'aprendre a

viure amb la seva absència

i els nostres records.


Josep Bonnín Segura.  Vilafranca de Bonany.  21 d'octubre de 2020


Comentaris