RECORDS DE NADAL

 

Ompliré l'arbre de Nadal de records viscuts amb persones estimades i no cauré amb un estat de nostàlgia.

Foren moments molt feliços, que porto dins la meva motxilla.

Els què partiren, no és vera que no hi siguin; hi són perquè els record,

recordam.

Dels dinars a casa dels pares, quasi tots han partit al cel.

El dies abans de Nadal, ens aixecavem ben prest per anar a comprar l'indiot a les avingudes.

Món pare sempre deia: "Si hi vas tard, ja han menjat i tenen el gavatx ple. I això ho pagues a preu de carn"

S'havien instituït dos dinars. El de Nadal amb la família del pare i la segona festa, amb la de ma mare.

La nit de Nadal, era molt casolana, el sopar era habitual, i pels anys que porto a sobre, ni sabíem qui era el Pare Noel.

Sempre els reis d'orient.

El betllem sobre l'aparadora del menjador.

Passaren els anys i amb el nostre fill va canviar.

Arribava Santa Claus.

Es feia l'arbre de Nadal.

La nit de Nadal, no podia dormir dels nervis.

Em deia, estant al llit, "papà he sentit els trineus i els cérvols"

Si estim el què resta d'aquestes festes, és la innocència i la il·lusió de molts infants. No de tots.

El meu germà  petit en Xim i jo posàvem faves dins les sabatilles, perquè mengessin els camells dels Reis.

Estic fent un viatge en el temps.

Aquest any, ell va partir cap a la llum el mes de juny.

El trob tant a faltar.

Amb ell vaig viure molts moments, em costa acceptar la seva partida.

El què és, és.

No cal lluitar contra el què no pots canviar.

Aquest és el transcurs de vida.

Ara mateix, vull aprofitar cada instant de vida.

Els darrers aconteixements, han cimentat aquesta desició.

Tots tenim un àlbum de vivències: "Bones" i "dolentes"

Estem aquí per aprendre d'elles i créixer com éssers humans.

Sempre la porta oberta a l'esperança.

Que no ens esfonsi el passat.

Cada dia un nou dia de vida.



Josep Bonnín Segura. Vilafranca de Bonany. 15 de desembre de 2020

Comentaris