TORRE MONTSERRAT. SANT LLORENÇ SAVALL

 

Tornava a Sant Llorenç Savall “ videre Petrum   per a veure al Pere, i “celebrar  - per així dir-ho – la meva sobrevivença a tractament de Quimioteràpia.


Dinàvem a la Fonda Rius – encara em cal evitar alguns menjars - , i aprofitava l’ocasió per retratar la Torre Montserrat.




No en trobava dades “ oficials “  i sense posar la mà al foc, diria que és obra del  Joan Maurici Pla Pelegrí ( Sant Llorenç de Savall, 6.05.1883 + Terrassa, 19.04.1981). Ens agradarà però tenir-ne confirmació a l’email castellardiari@gmail.com


N’havia escrit alguna cosa a :

https://relatsencatala.cat/relat/la-torre-del-pa-robat-sant-llorenc-savall-valles-ocidental-catalunya/1063917


Em sobtava – relativament – que l’edifici no estigui esmentat a :

https://ca.wikipedia.org/wiki/Llista_de_monuments_de_Sant_Lloren%C3%A7_Savall


https://patrimonicultural.diba.cat/municipi/sant-llorenc-savall


Publicava aquest post a la tornada de l’Hospital General de Catalunya, avui tocava fer analítiques i un tac, i la proper setmana visita a l’oncòleg.  El procés de recuperació tot just comença.


Una molt bona amiga explicava que diumenge passat al mati va patir un intent de furt a la zona del Sige.


 “Vaig sentir una esquitxada al cap i a l’esquena. Em paro, miro amunt, als costats…només un individu tres o quatre metres darrera meu que em diu que a ell també l’ha esquitxat, que devia ser un colom . Se m’acosta i treu un paquet de mocadors oferint-se a ajudar-me a netejar-me.

En un tres i no res, ja em noto que em penja una cadena d’or. La recullo immediatament posant-la a la butxaca i m’aparto de l’individu.

En arribar a casa puc veure que tota l‘esquena (cap, jaqueta, pantalons) està ben tacada -per l’olor sembla mostassa enfosquida).

Vaig telefonar a la policia per informar dels fets.

Us explico el que em va passar per que m’arriba per una altra costat que no vaig ser la única, i sembla que en aquest cas van consumar el furt.

Us hi heu trobat?

Descriu al malfactor com , un home ben plantat, metro setanta, vestia d'esport ,  colors més aviat foscos, 30-35 anys, poc cabell, faccions i accent sud-americà, cap tatuatge ni res que em generés desconfiança....Quina ràbia no fixar-me més en els detalls " .


Castellar del Vallès s’ha convertit en “ terra d’acollida pels malfactors/es , furts, robatoris en força,..., fins quan Senyor ?

 


Comentaris