El dia 13.3.2023, rebia la 4a Sessió de Quimioteràpia a l’Hospital General de Catalunya , val a dir que el tractament que començava el 9.1.2023, ha estat - i és encara – un procés “ dur”.
Avui estic a 5 dies d’acabar el tractament.
https://diaridecastellardelvalles.blogspot.com/2022/12/lany-del-cancer.html
https://coneixercatalunya.blogspot.com/2023/02/els-efectes-de-la-quimioterapia.html
https://diaridecastellardelvalles.blogspot.com/2023/03/objectiu-sobreviure-la-quimioterapia.html
M‘ajudat molt en aquest tràngol, continuar – fins on m’ha estat humanament possible – amb les publicacions del conèixercatalunya, i vull agrair des d’aquí la bonhomia de tots/es els que m’han permès fer us de les seves imatges. Espero poder recuperar les meves sortides per Catalunya ben aviat.
Llegia de l’Església advocada a la Mare
de Déu de la Pau, d’Òdena, que l’autor havia estat ‘arquitecte Francesc Claramunt Pol, del que ens agradarà
tenir noticia de lloc i data de naixement i si fos el cas de traspàs a l’email castellardiari@gmail.com
L'edifici va ser construït l'any 1978 i està configurat per un joc de
volums cilíndrics intercalats, formant un conjunt de volums suaus i harmònics.
https://ca.wikipedia.org/wiki/Fitxer:ESGL%C3%89SIA_DE_LA_MARE_DE_D%C3%89U_DE_LA_PAU_-_%C3%92dena.JPG
A la banda sud, al costat de l'accés principal al temple, emergeix el
campanar constituït per una senzilla torre cilíndrica amb petites obertures als
quatre vents que recorda el minaret d'una mesquita islàmica, i que és l'únic
element que proporciona verticalitat al conjunt. Una senzilla creu corona la
torre del campanar. Defugint materials utilitzats en d'altres edificis
d'aquestes característiques, els murs de l'església són arrebossats i pintats
de blanc. Un conjunt d'arcuacions cegues apuntades, les finestres de clara
verticalitat i els vitralls són les úniques ornamentacions de l'edifici.
A la part posterior, l'edifici mostra una façana amb algunes obertures de diferent
forma i dimensions protegides amb reixa metàl·lica. Unes escales exteriors
comuniquen els diferents nivells de l'edifici.
L'interior segueix les directrius marcades pel Concili vaticà II, amb
línies austeres i senzilles representacions iconogràfiques, en un intent de
proximitat als feligresos".
La pintura mural de l'altar és obra de Teresa Busquets - en agradarà tenir noticia del cognom matern,
i del lloc i data de naixement i traspàs si fos el cas a l’email castellardiari@gmail.com - de l'any
1978; va ser restaurada anys després per Felipe Lucio- en agradarà tenir
noticia del cognom matern, i del lloc i data de naixement i traspàs si fos el
cas a l’email castellardiari@gmail.com -.
A l'interior també trobem un Cristi Crucificat i una imatge de la Mare de Déu
de Fàtima que prové de Santa Maria d'Igualada on estava guardada en un
magatzem. La va pintar Mercedes Siman- en agradarà tenir noticia del cognom
matern, i del lloc i data de naixement i traspàs si fos el cas a l’email
castellardiari@gmail.com -.
L'església no disposa encara de cap
imatge de la titular, la Mare de Déu de la Pau; només hi ha una petita figura a
partir de la qual s'havia de fer l'original però que de moment ho s'ha fet
realitat.
Fa tants segles que tenim l’enemic a casa, que alguns sembla que hi ha oblidat,
oi?
El mal costum de NO CITAR el cognom matern, és un dels trets característics
del costumari “ feixista/franquista”, al que cal afegir aquesta dèria estulta d’amagar
dades, tot molt molt llastimós, oi?
https://www.poblesdecatalunya.cat/element.php?e=4724
Que la Marededéu i Sant Antoni de la Sitja, elevi a l’Altíssim la pregaria dels , amazis, illencs, gitanos, aragonesos, asturians , valencians, bascos, aranesos , gallecs, catalans, corsos, escocesos, ucraïnesos , gal·lesos, palestins , hawaianesos, afganesos, inuits , saharauis ... , pescadors , pagesos, ramaders ,.. i tots els col·lectius minoritzats i reprimits, Senyor; allibera el teu poble!!!.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada
Exercint el seu dret de rèplica ens ajuda a contrastar la informació