Crisant Palau,publica fotografies del pont “vell” , i de l’estat en que quedava
desprès de la riuada de l’any 1943
Llegia que a mitjans de maig de 1917 començaren les obres.
L'any 1921 es presentà un nou projecte, signat pel mateix enginyer, Juan
Maria Sans ( Bosch?), per a l'acabament del pont i de les obres del camí
veïnal.
El pont es construeix dins el projecte del "Camino vecinal de
Vallromanas a Montmeló por Montomés con un puente sobre el río Besós" que
comença l'any 1917 i no s'acaba fins l'any 1923.
L'objectiu de la construcció del camí veïnal de Vallromanes a Montmeló per
Montornès era enllaçar directament el poble de Vallromanes amb Montmeló per on
hi ha l'estació del tren de la línia Barcelona-França, i era un punt de pas
obligatori per a l'exportació dels productes de la zona del Vallès. Per altra
banda també era necessari construir un pont entre Montornès i Montmeló, ja que
tot i que era possible creuar a peu el riu, a la vegada era perillós si havia
plogut molt. En aquest cas, els dos pobles quedaven pràcticament incomunicats.
En un inici, el pont havia de ser de formigó armat, però es reformà el
projecte fent més ample el pont, per la qual cosa augmentà el preu de
construcció. Per aquest motiu es va decidir substituir el formigó armat per un
material petri que, a més de ser més econòmic que el ferro, tenia més
avantatges pel que fa a la durada i el manteniment.
El 14 de desembre de 1943 un rierada
se'l va endur.
A causa de l'acumulació de troncs en
el pont que barrà el pas de l'aigua, la pressió que aquesta exercí sobre la
construcció fou tan elevada que el pont va cedir en descalçar-se una de les
pilastres.
La Dictadura no tenia pressa en resoldre problemes quan afectaven a
Catalunya, la “ democraciola” segueix el
mateix patró de comportament, oi?.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada
Exercint el seu dret de rèplica ens ajuda a contrastar la informació